Benzin Yağ Karışımı (Mükemmel Oran) #selambensultanoglu

#selambensultanoglu bu günkü videomda pek çok kesimi yakından ilgilendiren benzin yağ karışımı oranından bahsediyor ve nasıl yapılacağını ve nelerin kullanılacağını anlatıyorum. Faydalanacağınız bir çalışma oldu. Motor Yağı: Motor içerisindeki -piston gibi- hareketli tüm parçaların, sürtünmeden kaynaklı aşınmalarını engelleyen, koruyucu sıvılara denir. Bununla birlikte motor yağı, içten yanmalı motorlarda yanmadan ve sürtünmeden dolayı oluşan aşırı ısıyı dengeleyerek motoru korur. Motor Yağı: Motor içerisindeki -piston gibi- hareketli tüm parçaların, sürtünmeden kaynaklı aşınmalarını engelleyen, koruyucu sıvılara denir. Bununla birlikte motor yağı, içten yanmalı motorlarda yanmadan ve sürtünmeden dolayı oluşan aşırı ısıyı dengeleyerek motoru korur. genellikle şu makinelerde 2 zamanlı motor kullanılır. Motorlu testere Motorlu tırpan Sırt tipi ilaçlama makinesi Çit kesme makinesi Çim biçme makinesi İki zamanlı motorların tamamında yağlı benzin (yağ+benzin karışımı) kullanımı şarttır! Dolayısıyla motorun yağlanması, ayrı bir hazneden değil, doğrudan benzin deposundan sağlanmaktadır ama bu işlem için de dikkat edilmesi gereken detaylar vardır. Hangi motor yağının kullanılması gerektiği, Kaç litre benzine kaç ml yağ katılması gerektiği, bu karışımın nasıl bir kapta yapılması gerektiği, konulara dikkat edilmelidir. Yarı sentetik yağ kullanılması durumunda tavsiye edilen karışım miktarı: 1 litre benzine 40 / 50 gr yağ karıştırılır. Tam sentetik yağ kullanımında ise tavsiye edilen karışım miktarı: 1 litre benzine 25 gr yağ karıştırılır UNUTMAYIN: Yağ, kullanılan miktar da göz önünde bulundurulursa pahalı madde değildir. Bu nedenle "5 gram az olsun, tasarruflu olsun" düşüncesi motorunuzun ömrünü kısaltarak daha maliyetli bir sonuca dönüşebilir. Benzin - yağ karışımı nasıl bir kapta ve ne şekilde yapılmalıdır? Kural1: Benzin + yağ karışımını motorun yakıt deposunda değil, bu iş için kullandığımız özel bir kapta yapmamız gereklidir. Karışımı yaptığımız harici kabıda mutlaka çalkalamamız gerekir. Bu sayede yağ ve benzin iyice karışmış olur. Benzin + yağ karışımını ayrı bir kapta yapıyoruz çünkü motorların yakıt depoları karışım yapabilmek için yeterli büyüklükte değildir. Kural 2: Benzin + yağ karışımı için kullandığımız bidonun (kabın) daha önceden farklı amaçlar için kullanılmamış olması gerekir. Örneğin, kola şişesinde karışım yapılmamalıdır. Bü tür kapların içerisinde kalan şeker veya benzeri en ufak yabancı madde, karışımın kalitesini bozmakta ve motora zarar vermektedir. Ya çok iyi temizlendiğinden emin olduğunuz bir su kabı kullanılmalı ya da sırf bu iş için özel üretilmiş bir bidon edinmeliyiz. Kural 3: Ölçek kullanmayı unutmamalıyız. Litre başına yağ ekliyeceğimiz için örneğin 4 litre benzin koyduğumuz bidona 200 gram (0,2 lt) yağ eklememiz gerekecek. Bu işlemi göz kararı yapmak oldukça zordur. Kolaylık olması açısından yağ alırken veya benzin bidonu alırken ölçekli olanlarını tercih edebiliriz. Kural 4: İçerisinde benzin + yağ olan motorunuzu uzun süre kullanmayacaksak mutlaka motorda kalan yakıtı bitirmeli veya bidona geri dökmeliyiz. Çünkü uzun süre kullanılmayan motorda yağ dibe çökecektir. #selambensultanoglu TWİTTER: https://twitter.com/mustafa1asln1 FACEBOOK: https://www.facebook.com/mustafa1asln1 İNSTAGRAM: https://www.instagram.com/mustafa1asln1 BLOGGER: https://www.mustafaaslan1.blogspot.com

Yorumlar