Ateşleme arızası Bobin değişimi Buji kontrolü #selambensultanoglu

#selambensultanoglu Motorlar pistonun başında bulunur. Dış valf pistonun hareketi ile açılır. Temiz hava ilk önce motora girmez. Bununla birlikte, pistonun yavaşlamasıyla, havanın silindirlere girdiği ve temiz havanın girdiği alanda bir genişleme olur. Piston en düşük seviyesine ulaşıncaya kadar silindire temiz hava girer. Daha fazla hava almak için piston biraz yukarı kalkar ve silindir mümkün olduğunca temiz hava ile dolar. Silindirde daha fazla hava olması yangını daha güçlü hale getirir. İlk aşamada açılan vanalar bu aşamada kapatılır ve tamamen sıkıştırılır. Piston en yüksek seviyesine ulaştığında, silindirdeki hacim en düşük seviyeye ulaşır ve üretilen ısı ile yaklaşık 500 derecede ateşleme koşullarını hazırlar. Isıtmalı ve basınçlı hava odaları yakıt bileşenlerini karşılar ve ateşlemeye hazırlanır. Önemli olan yakıtın en uygun şekilde ayarlanmasıdır. Bu noktadaki sorunlar krank miline ve diğer parçalara zarar verebilir ve daha ciddi sorunlara neden olabilir. Yangının tutulduğu motorda, piston geri atılır. Ardından piston krank miline güç gönderir. Yaygın olarak kullanılan dört zamanlı motorlarda, piston bir ateşleme ve bir an diğerinde tek bir dönüş yapar. Böylece, mevcut atık maddeler egzozdan kolayca çıkarılabilir. Tüm bu aşamalardan sonra, piston, diğer parçaların etkisi ile tamamen düşük olduğunda tekrar yükselir. Bu arada, emme kapağı hala kapalı pozisyonunu korur. Egzoz valfini açtıktan sonra, piston en yüksek konumuna geri döner ve gazlar yanma odasından dışarı sızmaya başlar. Bu şekilde, ateşlemenin tam anlamı gerçekleşir ve araç çalıştırılabilir. Yangın sisteminin bileşenleri ve olayları dört zamanlı bir motor için tipiktir. İki zamanlı motorlar her turda ateşlenir. Bu işlemler her piston için ayrı ayrı ve ayrı ayrı yapılır. Büyük ölçekli ateşleme sistemlerinde düzeni sağlayabilen parçalara distribütör denir. Araçtaki her silindir, 90 derecelik bir açıyla distribütörle tek tek ateşlenir. Otomobillerdeki çarpışma sayısı aynı zamanda ateşleme sistemindeki motorun hızı ile de ilgilidir.Bu kompozit yapılar aracın düzgün çalışmasını sağlar. Dağıtıcıya ek olarak ateşleme bobinleri, bujiler ve dağıtım kabloları da motor ateşleme sisteminin bir parçasıdır. Yangın sistemindeki arıza, motorda ciddi sorunlara neden olabilir. Yangın kaplama; Ateşleme bobini arızalanırsa, sorun belirli şekillerde anlaşılabilir. Bobin kırıldığında, motor motoru titremeye başlar, rölantide otomatik olarak durur, marş basıldığında motor geç ve sert çalışır, araç tamamen aşağı çeker ve bu nedenle daha fazla yakıt tüketmeye başlar. Bobinde bir kusur bulmak kolaydır. Aracın bağımsız bir ateşleme sistemi varsa, buji, buji kablosu olmadan çalışabilen yeni model olarak ateşleme bobini mahfazasının çıkarılmasıyla kontrol edilir. Soket çıkarıldığında motorda herhangi bir titreşim veya titreşim varsa, ateşleme bobinini tamamlayacaktır. Soket çıkarıldıktan sonra motor değişmezse, ateşleme bobini arızalıdır ve silindirde kıvılcım yoktur. Kontrollü silindirde ateşleme olmazsa, buji veya buji arızalı olabilir. Buji tamamlandığında bujinin arızalı ve ateşleme kabuğunun arızalı olduğundan emin olmak için buji kontrol edilmelidir. Ateşleme bobininin nasıl söküleceğini, bobinin elektrik bobininin çıkarılması ve silindir kapağına bir cıvatanın bağlanması gerektiğini açıklayın. Böylece, ateşleme bobini yukarı doğru çekilerek çıkarılabilir. Göz ardı edilmemesi gereken en önemli uyarı, motor sıcakken ateşleme bobininin çıkarılmamasıdır. Araçta sadece bir ateşleme plakası ve buji kabloları varsa, yine de bir yalıtım eldiveni kullanılmalıdır. Ek olarak, buji telleri içeri çekilmelidir, motor sallanırsa silindirin ateşlemesi sağlamdır ve buji de sağlamdır. Buji takıldığında motor tepki vermezse, silindirin ateşleme sorunu vardır ve yüksek olasılıklı buji de arızalıdır. Buji, içten yanmalı motorlardaki yakıt-hava karışımını ateşleyen makinenin bir parçasıdır. Bujiler, iki elektrot arasında yüksek voltajlı elektrik geçirerek bir kıvılcım oluşturur. Silindirdeki tutuşma noktasına yaklaşan yakıt bu kıvılcım tarafından tutuşturulur. Silindire bağlı bir motorda daha fazla buji bulunur. Bujilerin ürettiği, küçük bir yıldırım gibi aracınızla ilgilenen bir benzin ateşidir. Motorun düzgün çalışması çok önemli bir parçasıdır.

Yorumlar