Yağlama Yapmayan Motorlu Testere Nasıl Tamir Edilir #selambensultanoglu
tarih:
Bağlantıyı al
Facebook
X
Pinterest
E-posta
Diğer Uygulamalar
#selambensultanoglu kanalı bu çalışmasında zincir yağlaması yapmayan motorlu ağaç teste-resinin arızasının nasıl giderileceğini anlatmaktadır.Umarım yararlanırsınız.Ayrıca aşağıdaki bilgileri faydalanmanız için derledim
''YAĞ VE YAĞLAMA SİSTEMİ ARIZALARI
Motorlarda kendinden beklenen bazı görevleri yerine getirmesi için yağlar kullanılır.Motorların yağ haznesine konurlar buradan bir pompa yardımı ile krank ve piston kolu yatakları,kam mili ve tertibatına,eğer varsa kompresör ve türbin mili yataklarına gönderilir.Pompalandıkları yerlerde yağlama gö-revini tamamladıktan sonra kartere geri dönerler.
yağ ve yağlama sistemi arızaları şu şekildedir
Yağ Basınç kontrol süpabı yağ kaçırıyor
1- Basınç kontrol supabının basınç ayarı düşüktür
2- Basınç kontrol supabının yayı zayıflamış yahut kırılmıştır
3- Supap yuvası aşınmış yahut eğilmiştir
4- Plancır tip supabın yüzleri aşınmıştır
5- Bilya tip supap bozulmuştur
6- Pompanın tahliye borusu veya kanalında kaçak vardır
Motorda Yağ Kaçağı
1- Yağ karterinde boşalma tapası gevşek veya tapa contası bozuktur
2- Yağ karterinde çatlak veya delik vardır
3- Karter contası şu sebeplerden kaçırmaktadır
a- Vidalar gevşektir
b- Conta bozulmuştur
c- Karterin flanş kısmı eğilmiştir
4- Eksantrik mili dişlileri kapak contası aşağıdaki sebeplerden kaçırmaktadır
a- Cıvatalar gevşektir
b -Conta bozulmuştur
c- Conta yerine iyi oturmamıştır
d- Kapağın flanş kısmı eğilmiştir
e- Kapağın bağlandığı motor kısmı kaçırmaktadır
5- Anamil ön keçesi aşağıdaki sebeplerden kaçırmaktadır
a- Yağ keçesi yıpranmıştı
b- Keçe yanlış takılmıştır
c- Anamil muylusu ve pule yatak kısımları oyulmuştur
d- Pule veya damper gevşemiştir
e- Keçe yahut kapak merkezden kaçmıştır
f- Yağın kartere dönüş kanalı tıkanmıştır
6- Arka anamil keçesi aşağıdaki sebeplerden kaçırmaktadır
a- Keçe yıpranmıştır
b- Kullanılan keçe yerine uygun tipte değildir
c- Arka yatak aşıntısı büyümüştür
d- Anamil muylusunda oyuklar meydana gelmiştir
7- Yağın kartere dönüş kanalı tıkanmıştır
8- Eksantrik milin arka kısmındaki tapa yeteri kadar sıkı olmadığından, yerine iyi yerleştirilmediğinden, yuvasının bozulmuş veya eksantrik mil boyuna boşluğunun çoğalmasından yağ kaçırmaktadır
9- Yağ donanımı dış bağlantılarının herhangi biri kaçırmaktadır
10- Yağ filtresi kaçırmaktadır
11- Distribütör yuvası kaçırmaktadır
12- Supap kapağı; bağlantı cıvatalarının gevşek olmasından, contasının bozuk,yerine iyi takılmamış olmasından,kenarlarının eğilmiş olmasından yağ kaçırmaktadır
13-Külbütör kapağı cıvatalarının gevşek oluşundan,contanın kopuk oluşundan,contanım yerine iyi oturmamasından,kapak ağzının eğilmiş olmasından kaçırmaktadır
14- Yağ pompası dışarıda olan pompalarda pompa bağlantı cıvataları gevşemiş yahut contası bozulmuştur
15- Karter havalandırma tertibatının bozulması yahut borusunun tıkanması karterde basıncın yükselmesine sebep olduğu için yağ kaçağı olmaktadır
16- Yağ basınç kontrol supabı motorun dış tarafına yerleştirilmişse cıvataları gevşektir veya contası bozuktur
Fazla Yağ Sarfiyatı
a- Dışta yağ kaçağı vardır
b- Piston segmanları aşınmış olduğundan yağ kaçırmaktadır
c- Motor çalışırken egzoz borusundan mavi duman çıkıyorsa bu, umumiyetle Segmanların yağ kaçırdığına işarettir Bazen sekmanlar yuvalarına mumlaşma sebebiyle sıkışabilir.Böyle hallerde depoya uygun solvent koymak suretiyle sekmanlar motor açılmadan serbest hale getirilebilir
d- Piston ve silindirler aşınmıştıre- Silindir gövdesi kapak cıvatalarının sıkılmasıyla çarpılmıştır
e- Emme supabının kayıtları ve supap sapları arasındaki boşluk,silindire yağ kaçıracak kadar büyümüştür
f- Vakum pompası diyaframı delinmiş olduğundan, karterden emme manifolduna yağ emilmektedir
g- Ana ve biyel yataklarının fazla aşınmış olması, fazla miktarda yağın silindir duvarlarına sıçramasına sebep olmaktadır
h- Yağ basınç kontrol supabının arızalı veya tıkanmış oluşu sebebiyle yağlama yağının basıncı çok yükselmiştir
i- Piston pimleri basınçlı olarak yağlanıyorsa pimin gevşek olması silindire yağ geçişini çoğaltmaktadır.
j- Motorda çok ince yağ kullanılmıştır
Düşük Yağ Basıncı
1- Basınç göstergesi yanlış göstermektedir
2- Basınç göstergesine gelen borunun deliği daralmıştır
3- Yağ sulanmıştır. Yahut istenilenden ince yağ kullanılmaktadır
4- Pompada yağ basınç kontrol supabının basınç ayarı çok düşüktür
5- Basınç kontrol supabının yayı zayıftır
6- Yağ pompasının elemanları aşınmıştır
7- Yağ pompasının gövdesi yahut kapağı gevşektir
8- Yağ pompasının contası bozulmuş, yanlış takılmış, yahut çok incedir
9- Pompa emme borusunda hava kaçağı vardır.
10- Yağ pompası yüzücü süzgeçte hava kaçağı vardır.
11- Pompa emme borusu veya süzgeci suyla, mumlaşmayla ve donma sebebiyle, tıkanmıştır.
12- Yağ boşaltma borusunda kaçak vardır
Yüksek yağ basıncı
1- Basınç göstergesi arızalıdır
2- Kullanılan yağ çok kirlidir
3- Basınç kontrol supabının basınç ayarı yüksektir
4- Basınç kontrol supabının yayı çok serttir
5- Plancır tip tahliye supabının kanalı tıkalıdır
6- Pompanın yağ basma kanalında tıkanıklık vardır.''
Yorumlar
Yorum Gönder